logo-Kozienalia 2016

Kozienalia

Lubelskie Dni Kultury Studenckiej Kozienalia to impreza mająca na celu przede wszystkim integrację całej społeczności akademickiej zarówno studentów UMCSu, żaków innych lubelskich uczelni, a także mieszkańców Lublina i regionu. Organizatorzy Kozienaliów starają się wyjść naprzeciw potrzebom, uatrakcyjniać czas studiów i organizować życie kulturalne studentów.

Data: 2016

Dla: Zarząd Uczelniany Samorządu Studentów UMCS

Marka: Kozienalia

Branża: Festiwal

Zakres prac: rebranding, projekt logo, ilustracja, materiały reklamowe, plakat główny, plakaty wydarzeń pobocznych, projekty reklamy zewnętrznej, grafika do internetu, oferta festiwalowa, przygotowanie do druku

Projekt współtworzyli: Joanna Wojno, Aneta Marciniec, Patrycja Błaziak, Agnieszka Szmidt, Jerzy Górski, Klaudia Kozik

Przypadek

Z okazji 25 edycji imprezy przekonałem organizatorów imprezy do rebrandingu wydarzenia. Głównym założeniem projektu było pozostanie przy tradycji imprezy, czyli wykorzystania wizerunku skrzydlatego koziołka w sygnecie oraz materiałach reklamowych.

Wynik prac

W pierwszym etapie prac zaprojektowałem katalog prezentujący ofertę współpracy do pozyskania sponsorów. Ze względu na rozmiar projektu identyfikacji wizualnej Kozienali nawiązałem współpracę z sześcioma projektantami i wspólnie opracowaliśmy koncepcję logo wydarzenia. Wraz z Anetą Marciniec przygotowaliśmy ilustrację skrzydlatego koziołka do materiałów reklamowych, a Joanna Wojno zajęła się tworzeniem grafiki na potrzeby mediów społecznościowych. W tym czasie zaprojektowałem i przygotowałem do druku reklamę outdoorową (plakaty, billboardy, backlighty, siatki itd.) oraz grafiki promocyjne wykorzystane w internecie. W ostatnim etapie przygotowałem plakaty wydarzeń towarzyszących.

Logo

Logo Kozienali stało się najważniejszym elementem odróżniającym wydarzenie od innych imprez konkurencyjnych. Ze względu na wiele wydarzeń pobocznych pod marką Kozienali powstała koncepcja sygnetu, który odróżnia poszczególne wydarzenia za pomocą atrybutów towarzyszących temu samemu znakowi koziołka. Zastosowanie tej zasady zapewniło spójność oraz zwiększenie rozpoznawalności wydarzeń towarzyszących. Symbolika atrybutów miała na celu wywołanie pozytywnych skojarzeń.

Wydarzenia powiązane

W ramach Kozienaliów odbyło się 9 wydarzeń towarzyszących. Każde z nich zostało opatrzone nowym logiem nawiązującym do logo głównego wydarzenia. Każde wydarzenie promowane było kampanią plakatową. Żeby zachować spójność oraz rozpoznawalność stworzyłem modułowy schemat budowy plakatów.

Rada Wydziałowa Samorządu Studentów Wydziału Artystycznego UMCS